כיצד תוכלי להגביר את ייצור החלב?

אחד החששות הגדולים ביותר של אימהות מניקות הוא שאין להן מספיק חלב. בדרך כלל קשה למדוד את כמות החלב שאנחנו מספקות כדרך הטבע, אבל כאשר התינוק שלנו רעב יותר ואינו מצליח לשבוע מכמות החלב שאנחנו מספקות לו בהנקה או באמצעות משאבת הנקה, אנחנו צריכות לחשוב על פתרונות תזונתיים שיכולים להגבר את ייצור החלב, או למצוא דרכים אחרות להעניק לו את הארוחות המזינות ביותר.

ישנן אינספור שיטות להגברת ייצור החלב, ביניהן לא מעט תרופות סבתא שלא עובדות אצל כל אחת מאיתנו, אך כדאי לקחת אותן בחשבון. הנה כמה מהדרכים להגביר את ייצור החלב.

תה שומר
תה השומר נחשב לאחד מזרזי החלב הטובים ביותר. היתרון המהותי שלו, לצד האפשרות להגביר את ייצור החלב בקלות ותוך שימוש בפתרון טבעי, הוא היכולת שלו להקל על גזים אצל תינוקות.

חילבה
הפתרון הסבתאי הותיק להגברת ייצור החלב. החילבה מגיעה בכמוסות או דרך מאכלים מסוימים שאת יכולה לבחור לאכול. הריח הוא לא נעים והתחושה היא של הזעה והרבה "סליחות" לגבי הריח, אבל תנובת החלב שלך יכולה לעלות פלאים. דיאודורנט ושימוש מדוד בחילבה, רק כאשר צריך, יספקו את הפתרון היעיל ביותר.

שאיבת חלב
שאיבת חלב באמצעות משאבת הנקה היא אחד הפתרונות הטובים ביותר להגברת ייצור החלב. המשאבה נכנסת לעבודה כאשר התינוק שלך אינו רעב והיא מעודדת את בלוטות ייצור החלב לעבוד. את החלב שאת שואבת עם משאבת ההנקה תוכלי לאחסן בקופסאות המיועדות לכך או בשקיות הנקה, שמאפשרות לך להאכיל את התינוק בחלב אם גם כאשר אינך יכולה להניק.

כדורים להגברת ייצור החלב
בשוק מוצרי התינוקות קיימים לא מעט תכשירים וכדורים להגברת ייצור החלב, הניתנים בתמיכה של רופאי הנשים והילדים. רוב התכשירים מבוססים על הדברים שמנינו כאן – תה שומר, חילבה וצמחים נוספים. הם מסייעים להגברת ייצור החלב לאורך זמן.

מקלחות חמות
מקלחת חמה מדי יום, בעיקר לפני ההנקה, יכולה לפתוח את בלוטות ייצור החלב ולעודד ייצור רב יותר של חלב. מקלחת היא למעשה כמו קומפרס חם, היא מגבירה את זרימת הדם בגוף ובכך מאפשרת לחלב לזרום בצורה טובה יותר. למרות שקשה לתזמן את המקלחת בסמוך לשעת ההנקה, זוהי שיטה פשוטה שכדאי לנסות.

אורח חיים בריא
קשה להגיד לאמא טרייה שחשוב שתישן שעות רבות כדי להגביר את ייצור החלב, אבל למעשה אורח חיים בריא שכולל שינה בשעות קבועות וככל שניתן, ארוחות מסודרות ומזינות, שתיית מים ופעילות גופנית תורם באופן ישיר לייצור החלב.

כדאי להקפיד על מנוחה ככל שניתן ולהשתדל לנצל את השעות שבהן התינוק שלך ישן, לשינה משלך. בנוסף, כדאי להקפיד על תפריט קבוע שכולל הרבה ירקות ופירות, חלבונים בריאים, דגנים מלאים ושתיית מים. כדאי להימנע משתייה של כוסות קפה רבות לאורך היום.