כיצד עוברים את תקופת ההסתגלות לפעוטון בשלום?

לקראת השנה הבאה או רגע לפני שהסימסטר השני במערכת החינוך מתחיל, אימהות רבות מתמודדות עם השאלה איך להסתגל לצעד הבא – לפעוטון. תקופת ההסתגלות היא תקופה מורכבת, שלא תמיד נפרשת על טווח זמן קצר ולעיתים אורכת אפילו חודשים.

משאלת ההנקה ועד להסתגלות לבעל סמכות כמו גננת או מטפלת בפעוטון, איך עוברים את התהליך הזה בשלום? אנחנו כאן איתך עם כמה עצות מאימהות שכבר עברו את זה.

זה מתחיל בבחירה נכונה של פעוטון – וצוות הפעוטון
כדי לעבור את תקופת ההסתגלות לגן צריך לבצע הכנה מראש ובראש ההכנה – בחירה נכונה של פעוטון. עבור אימהות, בחירת הפעוטון כרוכה לא פעם בהרבה התלבטויות רגשיות. תהליך ההסתגלות לפעוטון מתחיל בבחירה של גננת שיכולה לספק תמיכה בזמן הלא פשוט הזה.

הגננת צריכה להיות אישה חזקה אבל סובלנית, שיכולה ללוות אותך ואת התינוק שלך בדרך לצעד הבא. זהו תהליך שדורש מהצוות בפעוטון להיות רגיש, אבל גם חזק ונוכח. חשוב לבחור בפעוטון שיש בו צוות שנותן לך מענה, שאת יכולה להתייעץ איתו, שמכיר את הדילמות שמלוות את ההסתגלות ויכול לעזור לאורך כל הדרך.

הנקה וההתמודדות לאחר הכניסה לפעוטון
אימהות רבות מעוניינות להמשיך להניק גם לאחר הכניסה לפעוטון או לכל הפחות לספק לילדיהן מנה או שתיים של חלב אם במהלך היום. הפתרון לכך הוא פשוט ודורש התארגנות קלה בלבד לפני הכניסה לפעוטון – שימוש במשאבת הנקה.

שאיבת חלב באמצעות משאבות הנקה יכולה לאפשר לך להעניק לתינוק שלך חלב אם גם כשהוא נמצא בפעוטון ואת נמצאת בעבודה. הכנת מנות החלב מראש, בשקיות המיועדות לכך או במיכלים המגיעים עם משאבות הנקה כיום, תאפשר לך ליצור מאגר, שניתן אפילו להקפאה.

כך תוכלי להמשיך להעניק לילדך את חלב האם שלך. אם את עדיין רוצה להניק, תוכלי להניק פעם אחת בבוקר או בערב. בשאר היום אפשר להתרגל לתהליך שאיבת חלב קבוע, שבו את מכינה לילדך מנות חלב לפעוטון.

כניסה הדרגתית לשגרה החדשה
תהליך ההסתגלות לפעוטון, כמו גם לגן שיבוא לאחריו, הוא תהליך הדרגתי. בחודש הראשון תלווי את התינוק שלך מדי יום, ייתכן ותישארי לצדו מעט זמן עד שיסתגל. ברוב המקרים, תינוקות מסתגלים במהירות וההליכה לפעוטון הופכת לשגרתית די מהר.

הבעיה נמצאת בדרך כלל אצל אמא, שרוצה להישאר עם התינוק שלה כמה שיותר כדי לוודא שהוא בסדר. חשוב להיות קשובים לצוות הגן וגם לתינוק, שתוכלי לראות עליו בקלות האם קל לו ללכת לפעוטון, האם נוח לו לעבור לידיה של המטפלת והאם הוא מתקדם ושמח.

מעגל תמיכה של אימהות
אחד הדברים הטובים ביותר לתקופת המעבר הזו, היא ליצור סביבך מעגל תמיכה מחבק. אלו יכולות להיות חברות עם ילדים בני אותו גיל שהתמודדו או מתמודדות עם התהליך, זו יכולה להיות קבוצה של אימהות נוספות מהפעוטון, שזה עתה הכניסו את התינוק שלהן לפעוטון יחד עם התינוק שלך.

בחירה נכונה של פעוטון, שאיבת חלב באמצעות משאבות הנקה והרבה סבלנות ואורך רוח, כל אלו יעזרו לך לעבור את תקופת ההסתגלות – לך ולתינוק שלך.