ויטמין B – מדוע הוא חשוב לאחר לידה?

הוא מצרך חשוב שמלווה אורח חיים בריא בכל שלבי החיים, מינקות ועד לגיל השלישי, אבל במהלך ההריון ולאחר הלידה הוא מקבל משמעות מיוחדת והופך לחשוב במיוחד. מהו קומפלקס ויטמיני B ומדוע אנחנו צריכות לדאוג שיש לנו מצבור מכובד ממנו?

מהו ויטמין בי?
ויטמין B הוא למעשה שם כולל לקומפלקס של ויטמינים חשובים מאד לתפקוד נכון של הגוף. זוהי קבוצה של 15 ויטמינים שונים שקשורים זה לזה ומסייעים אחד לשני לפתור בעיות בגוף, לחזק אותו וליצור תפקוד תקין. מחסור בויטמין בי בכל זמן יכול ליצור בעיות שונות והוא בא לידי ביטוי בסימנים כמו עייפות ותשישות, חולשה, דכאון, נשירת שיער, חוסר תיאבון ועוד.

קבוצת ויטמיני B חשובה לנשים בזמן הריון ולאחריו. בזמן ההריון מתקיים מעקב רפואי קבוע שבוחן האם לאישה יש מספיק ויטמין בי בגוף, במקרה הצורך היא תקבל כדורים או זריקות שימלאו את המצברים בגוף. לאחר ההריון יכול מחסור בויטמין בי לגרום לבעיות כמו משקל תינוקות נמוך. בנוסף, הוא ישפיע על איכות החלב ויעזור ליצור שגרת הנקה או שאיבת חלב תקינה.

לכל אחד מהויטמינים בקבוצה תפקיד אחר וביחד הם מעניקים לגוף הרבה מאד יתרונות חשובים. בין היתר הויטמינים מקבוצה זו תורמים לבריאות העור והשיער, שומרים על אנרגיה גבוהה, מפיגים עייפות, שומרים על הכבד ומסייעים גם לתפקוד הורמונלי נכון.

מדוע חשוב לצרוך ויטמינים לאחר לידה?
חידוש האנרגיות בגוף
כאמור, ויטמין בי מעניק לגוף לא מעט ערכים מחזקים. הוא מתקשר ליצירת אנרגיה בתאי הגוף ולכן מעניק לנו את הכוח להתמודד עם התקופה הלא פשוטה שלאחר הלידה, אז הגוף מתאושש מחודשי ההריון ומחווית הלידה. לצד זאת, מחסור בויטמין בי יכול לפגום בשגרת ההנקה, כאשר חלב האם יהיה דליל או מועט בעקבות המחסור בויטמינים.

אם את רוצה ליצור שגרת הנקה או שאיבת חלב תקינה ולהרגיש טוב בין הנקה להנקה, כדאי לבדוק את רמות הויטמינים בגוף לאורך תקופה ולבחון האם יש צורך להשתמש בתוספי מזון.

שיפור מצב הרוח ומניעת תשישות ועייפות
לצד האנרגיה שמעניק הויטמין לגוף, הוא עוזר במניעת חרדות, מצבי רוח קשים, דכאונות ותחושה קשה. לאחר הלידה את מתמודדת עם לא מעט שינויים, לעיתים כאלו שקשה לעכל אותם באופן מיידי. מחסור בויטמין בי יכול לגרום להורמונים להשתולל ולמצב הרוח להיות קשה יותר. התאמת תוספי מזון שכוללים את קומפלקס ויטמיני בי יכולה לשפר את מצב הרוח ולהקל עלייך בתקופה המיוחדת הזו.

מניעת בעיות שיניים וחניכיים
נשים רבות סובלות לאחר הלידה מבעיות שיניים וחניכיים. המחסור בויטמין B קשור לבעיה זו. נטילת ויטמין בי יכול לשפר את מצב השיניים ולמנוע בעיות וכאבים מיותרים. במידה ואת סובלת גם מכאבי שיניים, כדאי לבצע בדיקות ולבחון האם חסרים לגוף תוספים חשובים נוספים, כמו סידן ומגנזיום.

ויטמין B הוא תוסף הקסם שעוזר לך לאחר הלידה לשפר את המצב הבריאותי, להתחזק ולנהל סדר יום תקין. לצד תוספי התזונה הרגילים, אפשר לקבל ויטמין בי באמצעות תזונה נכונה – מדגים דרך קטניות ועד ירקות ירוקים. מילוי המצברים יעזור לך למנוע בעיות כמו משקל תינוקות נמוך, חולשות וקשיים רגשיים, חולשות פיזיות ובעיות בהנקה.