משאבות חלב של מדלה

נוכחותם של מחקרים משנת 1905 מעידים על יתרונה הבריאותי של ההנקה לתינוק, כמו גם לאם. חלב אם מכיל תאים שלמים, אנזימים וחלבונים, מרכיבים חיים של המערכת החיסונית והורמונים שמסייעים בגדילה והתפתחות של מערכות התינוק ולא ניתן להוסיפם לאבקות החלב המנסות לחקות את חלב האם. המחקרים מראים כי לתינוקות יונקים יכולת קוגנטיבית גבוהה, מערכת חיסונית חזקה וסיכויים נמוכים יותר משל חבריהם צרכני הפורמולות לחלות במחלות מעיים, דלקות בדרכי השתן, דלקות אוזניים ומחלות של דרכי הנשימה העליונות. כמו כן, תינוקות יונקים נמצאו כאלרגיים פחות. בנוסף לכך, סיכוייהם של אמהות מניקות לחלות בסרטן השד, סרטן השחלות ואוסטיאופורוזיס, נמוכים יותר.

ובכל זאת, לא כל הנשים רוצות או יכולות להניק, ורשימת הסיבות לכך ארוכה משאפשר למנות פה. נשים רבות רוצו לשלב בהנקה גם האכלה מבקבוק, מה שמשחרר אותן לעיסוקים שלא כוללים את התינוק. בכל מקרה, מה שחשוב יותר הוא להבין כיצד אפשר בכל זאת לשמור על הזנת חלב אם ללא הנקה. הפתרון שהיחידי שבנמצא היום הוא כמובן משאבות חלב, והטובות ביותר שבנמצא הן משאבות חלב של מדלה.

משאבות חלב יש מסוגים רבים, וחשוב להתנסות בהם כדי להבין איזה סוג מתאים לך. בנוסף, נתונים מסוימים יכולים להשפיע על בחירת סוג המשאבה.

משאבות חלב של מדלה מגיעות בצורה ידנית או חשמלית, ומתאימות לשאיבות רבות או מעטות, להאכלה על בסיס שאיבה בלבד או לשילוב של שאיבה עם הנקה, לשאיבת שד אחד או שניים בעת ובעונה אחת, לשאיבה בלילה כששקט או במשך היום כשרועש, לתינוק רעבתן או לזה המעדיף לישון, לפג שזקוק לתמיכה רבה כדי להתחזק או לתינוק שנולד בזמן, לנשיאה בתיק או לאחסון בבית.

שיעורי ההנקה ההמשכית בישראל נמוכים יחסית לעולם: 90% מהנשים מתחילות להניק בבית החולים אבל רק כ-20% מהן ממשיכות להניק גם לאחר מכן. נשים שמתחילות לשאוב חלב באמצעות משאבות חלב של מדלה כבר מהתחלה, עשויות להקל על הקשיים הצפויים להן בהמשך, כשהם נשארות לבד.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, כ- 35% מכלל התינוקות בעולם יונקים עד גיל 4 חודשים. במערב אירופה, האחוזים נמוכים יותר אבל בכל העולם נצפית עלייה איטית במספר הנשים המעדיפות להזין את תינוקן בחלב אם, כולל בישראל. 85% מהאמהות הישראליות היניקו או מניקות בשלב כלשהו. 35% מהן עד גיל 4 חודשים לפחות. גם האחוזים הללו במגמת עלייה מתמדת, גם אם איטית.