כיצד תתמודדי עם פריחות ואלרגיות אביב?

כשמגיע האביב הכל פורח. לכאורה זה המראה הכי יפה ורגוע בשנה. פרחים צהובים, אדומים ולבנים מכסים את הגבעות, בגינה הביתית הכל מתעורר לחיים, פרפרים חגים מסביב ומפזרים צוף. עבור מי שסובלת מאלרגיות אביב, העונה הפורחת היא לא בדיוק שמחה וצבעונית כמו שהיא נראית.

עיניים צורבות, נזלת, התעטשויות וכאבי ראש הם רק חלק מהסימפטומים של אלרגיית האביב. כשאת נמצאת עם התינוק שלך בחופשת לידה וצריכה להניק ולתת לו חלב אם בריא, לצאת לטיול יומי, להסתובב ולנשום אוויר, ההתמודדות עם המצב הופכת לקצת יותר קשה.

הפתרון הרפואי ושאלת ההנקה
אצל נשים מניקות, ההחלטה לקחת תרופות שמקלות על הדלקת, הכוללות אנטי-היסטמינים שמקלים על האלרגיה והרגישות, היא מהותית מאד. חלק מהתרופות המוצעות על ידי רופאים קונבנציונליים דרך קופות החולים ובתי המרקחת עוברות אל התינוק דרך חלב אם ויכולות לגרום לו לבעיות בריאותיות. מסיבה זו חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל ולבדוק מה ניתן לקחת בזמן ההנקה או לבחון אפשרויות טבעיות יותר.

איך מתמודדים עם אלרגיית האביב בזמן הנקה?
כורכום –
התבלין הבריא כל כך בעל הצבע הצהוב הבוהק הוא תוספת בריאה לכל ארוחה, אך מסתבר שהוא יכול להקל גם על אלרגיות. על פי הרפואה האירוודית כפית כורכום בתוך כוס מים חמים יכולה להקל באופן משמעותי על מי שסובל מהאלרגיות נזלתיות. ההמלצה היא לשתות "מי כורכום" בכל בוקר וערב.

הימנעות ממוצרי חלב –
מוצרי חלב, בעיקר חלב פרה, מגבירים את ייצור הליחה ויכולים להפוך את האף הסתום לסתום הרבה יותר. כדאי להימנע בזמן שיש אלרגיה משתיית חלב פרה ומאכילת מוצרי חלב באופן מוגזם.

שמנים אתריים
שמני אקליפטוס, מנטה ורבנסרה יכולים להקל באופן משמעותי על הנזלת המלווה את אלרגיית האביב. אם את מניקה ונותנת לילדך חלב אם כדאי לבדוק עם המטפל האם השמנים מותרים בזמן הנקה, כיוון שלכל אחד מהשמנים האתריים יש השפעות אחרות על הגוף. את השמנים מחממים בתוך מבער, מוסיפים מים חמים ונושמים את אדי השמנים עד להקלה.

חליטות קמומיל
אחד המאפיינים הכי בולטים של אלרגיית האביב הוא רגישות בעיניים. העיניים הופכות יבשות ומגורות, אדומות וכואבות. חליטות קמומיל יכולות להקל על העיניים. מחממים את הקמומיל בתוך שקיק התה או בתוך בד ומניחים על העיניים כקומפרס חם.

שאיבת חלב אם
אם את שואבת חלב באופן קבוע, כדאי להיעזר בזמן האלרגיה דווקא בקופסאות חלב אם שהקפאת או אחסנת במקרר. עדיף להשתמש בחלב שלא נשאב בזמן האלרגיה ויכול להכיל חיידקים, אלא במועדים מוקדמים יותר. כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל בכל מצב ולבדוק האם מותר להניק או עדיף להשתמש במנות חלב אם ששאבנו לפני.

שינוי תזונתי

במקרים רבים המזון שאנחנו אוכלות משפיע על האלרגיה ומחמיר אותה. לצד מוצרי חלב שכדאי לצמצם את צריכתם בזמן זה, מומלץ לדבוק באוכל בריא ומלא – בין היתר כדאי לצרוך קטניות, פירות כמו רימונים שחומרים בהם יכולים להקל על האלרגיה, עלים ירוקים מכל סוג ולשתות מים בטמפרטורת החדר.