יתרונות ההנקה ושאיבת חלב אם על פני תחליפים

התזונה הבריאה ביותר עבור תינוק בתחילת חייו כוללת חלב אם. בין אם את מניקה באופן קבוע או משתמשת באמצעים כמומשאבת חלב כדי לשאוב חלב אם עבור התינוק שלך, כדאי להכיר את היתרונות הבריאותיים וההתפתחותיים של חלב האם בהשוואה לתחליפים הרבים המוצעים כיום בשוק. כמובן שלא כולנו יכולות להניק ומסיבות שונות קורה שצריך להפסיק את שגרת ההנקה ולעבור להאכלה באמצעות תחליפי חלב אם. אך מי מאיתנו שיכולות ורוצות להניק, צריכות להכיר את היתרונות החשובים שבפעולה היומיומית הזו.

מה מסתתר מאחורי חלב אם?

חלב האם מותאם לשלבי ההתפתחות השונים של מערכת העיכול של הרך הנולד. זהו המזון הטוב ביותר לתינוק מרגע שהוא נולד ועד שהוא מתפתח ומתחיל לטעום ולהתעניין במזונות אחרים. בשבועות הראשונים לחייו של התינוק מעניק לו חלב האם יתרונות תזונתיים, ביניהם מרכיבים הקרויים בשם כולל קולוסטרום. הקולוסטרום הוא למעשה אוסף של נוגדנים החשובים לחיזוק המערכת החיסונית של הילד וקיימים אך ורק בחלב האם.

מרכיבים אלו בחלב האם לצד מרכיבים נוספים שתלוים בתזונת האם ובהרגליה הבריאותיים מספקים לתינוק בשבועות הראשונים לחייו ערכים חשובים. הם מסייעים להגן על התינוק מפני מחלות שונות, לעזור לו לעלות במשקל ולגדול, להעניק לו אנרגיה ולמנוע תגובות אלרגיות שונות. הנקה מגנה על התינוק מפני מצבים דלקתיים, אליהם הוא חשוף כאשר הוא ניזון מחלב פרה ושאר תחליפים.

בין אם את מניקה או שואבת באמצעות משאבת הנקה את מעניקה לתינוק שלך תזונה בריאה, הבריאה ביותר בשלב זה.

ממה צריך להיזהר כאשר בוחרים בתחליף חלב?

כאמור, הנקה היא התזונה הטובה ביותר לתינוקך, אבל ישנם מקרים בהם מסיבות בריאותיות שונות יש צורך לוותר על הנקה. לפני שמוותרים באופן סופי, כדאי לנסות לשאוב חלב ולשמור על האכלה באמצעות חלב אם לפחות בימים הראשונים לחייו של התינוק. לאחר מכן, כדאי לבדוק את כל האפשרויות לפני שבוחרים תחליף חלב אם.

התחליף חייב להיות תחליף מאושר על ידי משרד הבריאות. הוא חייב להכיל אך ורק חומרים שנבדקו ואושרו ולהיות בעל תו תקן.

עד מתי כדאי להניק?

אחת השאלות שמלוות אימהות טריות היא עד מתי להמשיך להניק את התינוק. ברור לכולנו שזוהי התזונה הטובה ביותר עבור התינוק ואם ניתן, ללא מגבלות בריאותיות, להמשיך ולהניק לאורך כמה חודשים, אין טוב מכך.

ההמלצות עד מתי להניק משתנות מגוף אחד לאחר. ארגון הבריאות העולמי ממליץ להניק עד גיל שישה חודשים ואילו גופים אחרים מציעים להניק כל זמן שהתינוק רוצה לינוק ושהאם מסוגלת להניק או לשאוב באמצעות משאבת חלב ולהאכיל את תינוקה בחלב אם.

בסופו של דבר הדרך הטובה ביותר להתחיל מתי הגיע הזמן להפסיק את ההנקה הוא להקשיב לגוף שלך ולהביט על ההתפתחות של התינוק שלך. שאיבת חלב אם היא פתרון עבור אימהות שרוצות לשלב בין האכלה מבקבוק ובין הנקה ולהתמיד כך בתזונה בריאה לתינוק לאורך זמן.