אחסון חלב אם- כל מה שצריך לדעת

שאיבת חלב הפכה בעידן הנוכחי לאחת מהדרכים היעילות ביותר שמאפשרות לאמהות להמשיך להזין את התינוק בחלב אם גם כאשר הן עצמן אינן נגישות וזמינות להיניק. במסגרת שאיבת החלב, רצוי כי כל אם תכיר את כללי אחסון החלב שיאפשרו לה לשמור על החלב השאוב טרי ככל הניתן בעת היעדרה. להלן כמה כללים שרצוי להקפיד עליהם בעת אחסון חלב האם.

כמה טיפים לאחסון נכון של חלב

  1. הוראות אחסון החלב משתנות בהתאם למקום בו מבקשת האם לאחסן את החלב. קיימות אופציות אחסון רבות ולכל אחת מהן הוראות האחסנה שונות הנגזרות בהתאם לטמפרטורה השולטת במקום האחסון הייעודי. כך למשל אם שמאחסנת את החלב ששאבה בחדר, צריכה לוודא כי הטמפרטורה השולטת בו היא בטווח של בין 16 ל-29 מעלות וכי החלב לא יאוחסן למעלה מ-3 עד 4 שעות.
  2. מקום אחסון נפוץ לחלב המועדף על נשים רבותהוא המקרר. חלב טרי יכול להישמר במקרר בטמפרטורה של 4 מעלות צלזיוס במשך בין 3 ל-5 ימים. חלב שיוקפא בטמפרטורה של עד כ- מינוס 17 מעלות יוכל להישמר במקפיא לתקופה של כשישה חודשים. יש לשים לכך שלא ניתן להקפיא פעם נוספת חלב שכבר הוקפא והופשר. חלב שהופשר יוכל לעמוד במקרר עד 24 שעות.
  3. משפחה שיוצאת עם הפעוט לטיול ליום שלם תוכל לאחסן את חלב האם השאוב בציידנית עם קרחומים עד 24 שעות, זאת בהנחה שמיכל החלב צמוד לקרחום ששומר על הקור שלו.
  4. כדאי לקחת בחשבון כי בעת ההקפאה נפח החלב גדל (כמו נפחם של יתר הנוזלים) גדל בתהליך ההקפאה ועל כן רצוי להימנע מלמלא את מיכל החלב יתר על המידה.
  5. עוד יש לזכור, כי הקפאת מזון גורמת לכך שייאבד מערכיו התזונתיים. על כן צרוי להימנע מהקפאת החלב ולקררו בלבד על מנת שלא רק יישמר טענו, אלא שגם יישמרו יתרונותיו הבריאותיים עבור התינוק.
  6. אין להפשיר חלב אם במיקרוגל. דרכים להפשירו הן או חימום כלי החלב במים חמימים או העברתו אל המקרר עד שיופשר כליל.

אחסון חלב אם- האם להחמיר או להקל?

יש לציין, כי קיימות  הוראות אחסון חלב המחמירות יותר ויש המחמירות פחות. רצוי כי כל אם תכיר את קשת ההוראות על מידת החומרה שמאפיינת כל אחת מהן ותבחר את האסכולה המתאימה לה יותר: אסכולת בית שמאי או אסכולת בית הילל.