על הקשר בין הנקה ובין תזונה נכונה

כשאנחנו בהריון מקיפים אותנו שלל יועצים ומספרים לנו מה מותר ומה אסור לאכול. לא לאוכל נא, להמעיט בקפה, לוותר על מתוקים ולהראות באכילת ירקות ופירות – אלו הן כנראה עצות שכדאי לאמץ במהלך ההריון אבל גם לאחריו, בחודשים הראשונים לחייו של התינוק ובהמשך הדרך, בין היתר כל עוד אנחנו מניקות. יש קשר ישיר בין שגרת הנקה ובין הקפדה על תזונה נכונה, שיכולה לשפר פלאים את שגרת ההנקה ולהפוך אותה לנעימה וקלה יותר. איך תזונה נכונה יכולה לשפר את שגרת ההנקה שלא תמיד באה בקלות?

חיזוק המערכת החיסונית
תזונה משפיעה באופן ישיר על הגוף שלנו. כאשר אנחנו צורכות מזון מתועש, עתיר בשומנים וסוכרים או לא מקפידות על סדר ארוחות הגיוני, הגוף שלנו מראה לנו את ההשפעות. אנחנו מרגישות עייפות יותר, חלשות יותר וחשופות הרבה יותר למחלות ולתחושות לא נעימות.

בכל הקשור להנקה, כדאי לשמור על עצמנו בריאות. מחלות חורף כמו צינון והתקררות יכולות להרוס שגרה של הנקה. בזמן המחלה אנחנו נמנעות בדרך כלל מהנקה או משתמשות במנות חלב ששאבנו באמצעות משאבת הנקה לפני שחלינו. ההפסקה הזו יכולה בהחלט לשנות את שגרת ההנקה ולהפוך אותה לפחות קלה.

בנוסף, ככל שנישאר חזקות יותר והמערכת החיסונית שלנו, שמשתקמת לאחר הלידה, תתחזק, כך נוכל להיות חיוניות יותר במהלך היום, להתמיד בהנקות ולעבור אותן בנעימות ובקלילות.

תינוק שבע ובריא יותר
אנחנו רוצות להניק בעיקר כדי שהתינוק שלנו יקבל מאיתנו את כל הויטמינים, המינרלים, השומנים הטובים והחלבונים שיעזרו לו להתחזק, לגדול ולבנות את מערכות גופו.

תזונה נכונה, שמורכבת מכל אבות המזון ומתבססת על אוכל בריא בלי סוכרים מיותרים, שומנים לא בריאים ופחמימות ריקות, עוזרת לנו להעביר לתינוק שלנו רכיבים חשובים לבריאותו. אנחנו נהנות מתינוק שהתזונה שלו בריאה, מלאה ונכונה ואנחנו גורמות לו לשובע, כשכל ארוחת הנקה כוללת למעשה תזונה מלאה.

בין אם אנחנו מניקות באופן קבוע לכל אורך היום או נעזרות באביזרים כמו משאבת הנקה ובקבוק כדי להאכיל את התינוק, המרכיבים של חלב האם עושים את ההבדל בין תינוק שבע, בריא ומתפתח ובין תינוק שעלול לפתח חוסרים. הסימנים הראשונים לכך שהתינוק שלך לא מקבל את מה שהוא צריך מחלב האם: ירידה במשקל או עליה קטנה מדי, חוסר אנרגיות ועצבנות.

אנרגיה גבוהה לאורך כל שעות היום
הנקה היא רק חלק ממה שאנחנו מתמודדות איתו ביומיום לאחר החזרה מבית החולים עם התינוק החדש במשפחה. אנחנו ישנות פחות בלילה, מטפלות בתינוק במהלך היום, חלקנו עסוקות בזמן המנוחה הנדיר בסידור הבית ובשאר מטלות. חלק מאיתנו משלבות הנקה לצד עבודה מהבית או מהמשרד ולצד כל זה אנחנו צריכות להיות חברותיות, להנות מהחיים ולנצל את הזמן גם לדברים שאנחנו רוצות לעשות.

תזונה נכונה עוזרת לך לשמור על רמת אנרגיה מאוזנת וגבוהה במהלך כל שעות היום. ארוחות קטנות לאורך היום נותנות לך את זריקת המרץ שאת צריכה כדי לנהל את אורח החיים המעייף של אימהות בתחילת הדרך. אל תוך שגרת היום העמוסה נכנסת גם שגרת ההנקה, שמחייבת אותנו לצבור כוחות אפילו עוד יותר.

שינה טובה ורגועה יותר בלילה
כדי להניק בשעות הלילה ובשעות היום ובכלל, כדי לתפקד כמו שצריך, אנחנו צריכות לנצל את שעות השינה המעטות לשינה טובה ורגועה. תזונה בריאה שכוללת פירות וירקות, חלבונים ודגנים מלאים, שומנים טובים, ויטמינים ומינרלים תורמת גם לשינה שלנו, עם פחות בעיות במערכת העיכול ויותר שעות שינה רגועות.