טיפים והמלצות לימים הראשונים לאחר הלידה

מועד הלידה מתקרב? את מלאת ציפיות והתלהבות לקראת הגעתו של הגוזל החדש, אך לצד ההתרגשות את את גם חוששת מהעתיד לבוא אחרי? במיוחד בשבילך, אספנו כמה טיפים, עצות והמלצות לימים הראשונים שלאחר הלידה. אלו ימים בהם תהיי נרגשת מאד, אך גם תצטרכי להתמודד עם לא מעט אתגרים חדשים.

כך תעברי את הימים הראשונים בשלום

אם התקציב שלך ושל בן זוגך מאפשר זאת, רצוי לשכור חדר במלונית כבר ביממה שלאחר הלידה. המלוניות, שהן מעין בתי הבראה ליולדת הטרייה, הפכו לטרנד של ממש בארץ והם מאפשרים ליולדות להתאושש מהלידה לפני שהן נוחתות חזרה אל ערימת הכלים בכיור ואל יתר מטלות הבית השונות.
מדובר אומנם בהוצאה לא קטנה, אך עצם העובדה שהיולדת יכולה לקבל אורחים שרוצים לשמוח בשמחתה, מבלי שתצטרך לארגן ולהכין את הסלון, היא לכשעצמה לוקסוס אמיתי
השתדלי להקיף את עצמך באנשים שאת הכי אוהבת בימים שלאחר הלידה על מנת שתקבלי את כל התמיכה והאהבה שאת זקוקה לה. לידה היא אומנם חוויה מופלאה, אך היא גם התחלה חדשה שמזמנת לא מעט אתגרים ומעוררת תחושות רגשיות עמוקות ורצוי שהמעגל המשפחתי-חברתי הקרוב אלייך ביותר יעטוף אותך כל הזמן.
כמובן שנוכחותה של אמא, אחות או חברה טובה שכבר עברו את חוויית הילד הראשון ויוכלו לעוץ לך עצה, תסייע לך גם מבחינה פרקטית ותאפשר לך "לחטוף" תנומה קלה כשאת ממש זקוקה לכך.
נסי להתמיד בניסיונות ההנקה, גם אם בהתחלה הם לא צולחים כפי שציפית. ההנקה היא כמו ריקוד חדש שעלייך לרקוד עם תינוקך ושניכם תצטרכו את זמן ההסתגלות כדי ללמוד את הריקוד ולהתרגל אליו. גלי סבלנות וקבלי באהבה את כל ההתמודדויות שיעוררו ההנקות הראשונות. היעזרי באמצעים כמו משאבת הנקה כדי להקל על שעות מעייפות ומתישות ולאפשר גם לקרובים לך להאכיל את התינוק.
בסופו של יום, כאשר את ותינוקך תמצאו את השגרה הנוחה לכם, תחושי סיפוק עז מכך שתינוקך ניזון מחלב אם טבעי, שייטיב עם גופו ועם בריאותו.

תעשי מה שאת אוהבת

נסי למצוא בכל יום זמן לעצמך כדי לעשות את הדברים שאת אוהבת.
על אף שוודאי יהיה לך קשה, בייחוד בימים הראשונים, להתפנות לעצמך ואולי אף לא תרצי לסור גם לא לרגע ממיטתו של הפעוט, נסי בכל זאת למצוא חצי שעה ביום כדי למלא אותה בתוכן ובפעילות שתעשה לך טוב.
שמיעת המוזיקה האהובה עלייך, הירגעות באמצעות מדיטציה או קריאת הספר החדש שחיכית להתחיל- אמא שמצליחה למצוא זמן לעצמה, היא אמא שתהיה נאמנה יותר לעצמה, תאהב את עצמה יותר וכך תוכל להיות פנויה יותר רגשית ונפשית לתינוק שלה.