ידנית או חשמלית: כך תבחרי משאבת הנקה המתאימה לך

אימהות רבות שזה עתה ילדו מחפשות משאבת חלב חדשה שתעזור להן לעבור את תקופת ההנקה בשלום. משאבות הנקה הן כוח מסייע חשוב. המשאבה מעניקה לנו את החופש להחליט מתי להאכיל את התינוק בעצמנו ומתי להאכיל אותו באמצעות בקבוק.

היא מאפשרת לנו להאכיל את התינוק בחלב אם, המזון הטוב ביותר עבורו, גם כאשר אנחנו לא יכולות להניק בפועל. היא מאפשרת לנו לחבר את התינוק אל האב, הסבתא או המטפלת לעתיד, כאשר היא מייצרת עבורנו את המזון הטוב ביותר שניתן להאכיל את התינוק בבקבוק.

כל היתרונות האלו ועוד רבים אחרים מובילים להחלטה לרכוש או לשכור משאבות הנקה. המשאבה מגיעה בשני מודלים עיקריים – משאבה חשמלית ומשאבה ידנית. לכל אחת מאיתנו מתאים סוג אחר של משאבה. מהם השיקולים לבחירת כל סוג של משאבה? על כך ננסה לענות עבורכן במאמר זה.

משאבה ידנית – יתרונות וחסרונות

משאבה ידנית מגיעה עם מספר מרכיבים קטן, לרוב גוף המשאבה שכולל ידית לחיצה, המשאבה עצמה שנצמדת אל השד ויוצרת את תהליך השאיבה, בקבוקים ומיכלים לאחסון החלב ותו לא. היא מאפשרת שאיבה בקלות, תוך לחיצה פשוטה על הידית שגורמת ללחץ על הפטמה וליציאת חלב מהשד.

כאשר את שואבת חלב באמצעות משאבה ידנית את לא צריכה לחבר את המשאבה אל החשמל, מה שחוסך בחשמל. את פועלת בלחיצות על גבי המשאבה, כאשר את זו ששולטת על הקצב. מצד שני, זו משאבה ידנית. משאבות הנקה ידניות דורשות מאיתנו לשבת וללחוץ בלי הפסקה עד שנסיים לשאוב את כל כמות החלב הרצויה.

גם מבחינת המחיר יש הבדל בין משאבה ידנית ומשאבה חשמלית. המשאבה הידנית עולה מעט יותר ממשאבה חשמלית. ברוב המקרים התקציב הוא גורם מכריע בשאלה איזו משאבה לקנות, בעיקר לנוכח ההוצאות הכספיות הרבות שאנחנו מתמודדות איתן במהלך החודשים שאחרי הלידה.

משאבה ידנית או חשמלית

משאבה חשמלית – יתרונות וחסרונות

המשאבה החשמלית היא בעלת יתרונות רבים. משאבות כמו מדלה מקלות באופן משמעותי על שגרת היומיום שלך. המשאבה היא למעשה משאבה אוטומטית, שמורכבת בדומה למשאבה הידנית ממיכל ומהמשאבה עצמה, אשר נצמדת אל השד ותופסת את הפטמה, כך שיהיה ניתן לשאוב כמה שיותר חלב.

בניגוד למשאבה הידנית שבאמצעותה אנחנו לוחצות בידנו ושואבות חלב לפי הקצב שלנו, משאבות הנקה חשמליות מאפשרות לנו לשבת ולנוח בזמן שהמשאבה עושה את שלה באופן אוטומטי. היא שואבת את החלב אל תוך המיכל. המשאבה מגיעה עם מיכלים לאחסון החלב ולעיתים גם עם בקבוקים.

היתרון העיקרי שלה הוא שלא צריך להתאמץ. המשאבה שואבת את החלב בעצמה, באופן אוטומטי ומאפשרת לנו לשבת אחורה ולחכות שהחלב יישאב. אנחנו לא צריכות ללחוץ.

מצד שני, החסרון העיקרי של משאבה חשמלית הוא המחיר שלה. היא עולה יותר ממשאבה ידנית – אם כי לא בפער גדול – והיא צורכת חשמל.

אז מה מתאים לך?
ההחלטה איזו משאבת הנקה מתאימה לך היא החלטה אישית מאד. הטיפ שאנחנו יכולות לתת הוא: אם את שואבת מדי פעם ולא זקוקה למשאבה מדי יום, תוכלי להשקיע פחות ולרכוש או לשכור משאבה ידנית. אם את שואבת מדי יום, אפילו מספר פעמים ביום, כדאי להשקיע במשאבה חשמלית.