מטפלת או פעוטון? כך תבחרו מה נכון עבורכם

כשחופשת הלידה עומדת להגיע לסיומה מתחילים הלבטים – האם לקחת מטפלת פרטית שתטפל בתינוק או לבחור דווקא בפעוטון בו יוכל התינוק להתראות עם תינוקות נוספים?
היתרונות והחסרונות של שתי האפשרויות האלו הם רבים ובדרך כלל השיקול בסופו של דבר הוא אישי.
מה שמתאים להורה אחד יכול שלא להתאים להורה אחר. אז איך בוחרים את האפשרות הנכונה? אלו היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות האלו.

מטפלת לתינוק – יתרונות וחסרונות
מטפלת אישית היא לכאורה הבחירה הכמעט טבעית. את נאלצת לחזור לעבודה ורוצה מישהו שיהיה עם התינוק שלך בשעות היום, יטפל בו ביד אוהבת ובמלוא תשומת הלב. מטפלת אישית היא הדבר הכי קרוב לכך ולכן לא מעט אימהות בוחרות באפשרות הזו.

היתרונות של מטפלת הם ברורים: היא נותנת את מלוא תשומת הלב לתינוק שלך, נמצאת אתו בשעות היום ומוודאת שהוא שבע, נקי, ישן טוב ומרגיש נפלא. מטפלת טובה ומקצועית יכולה לתת לתינוק שלך טיפול חם, אוהב, מסור ומחנך ולהכין אותו לקראת השלב הבא – הליכה לגנון או גן.

בניגוד למעון שמתחיל בשעה מסויימת ומסתיים בשעה מסויימת, מטפלת יכולה לעבוד על פי שעות העבודה שלך או של בן זוגך וכך להתאים בעצם את הטיפול ללוח הזמנים שלכם. היא יכולה להעניק לילד שלכם את התזונה שאתם מאמינים בה, ללא פשרות, לשחק ולהפעיל אותו באמצעים שאתם מאשרים ומעדיפים ולטפל בתינוק לפי הדרישות שלכם באופן אישי.

מצד שני, ישנם גם לא מעט חסרונות להעסקת מטפלת בבית. קודם כל המחיר –העסקת מטפלת היא לרוב יקרה יותר ממחיר פעוטון. בנוסף, ממש כמו בחירת פעוטון צריך להשקיע לא מעט בבחירת המטפלת, אך כאן מדובר בבחירה אנושית אישית ולפעמים מדובר בסוג של הימור.

חסרון נוסף בא לידי ביטוי בזמינות – בניגוד לפעוטונים שבהם גם כשאחת העובדות חולה או בחופשה יש מענה, מטפלת אישית יכולה לצאת לחופשה או להיות חולה ואתם תאלצו להישאר בבית. חסרון נוסף הוא האינטראקציה החברתית של התינוק. בפעוטונים התינוקות משחקים ויוצרים תקשורת חברתית זה עם זה, בעוד שעם מטפלת האינטארקציה עם תינוקות אחרים מוגבלת ולא קבועה.

פעוטון – יתרונות וחסרונות
ממש כמו עם מטפלת, צוות הפעוטון אמור להעניק לתינוק שלכם את הטיפול המסור ביותר – לדאוג לו שהוא רעב, עייף, צריך החלפה של חיתול או זקוק לפעילות. בניגוד למטפלת שלא תמיד תשחק ותפעיל את התינוק, בפעוטון יש פעילויות מסודרות, מטיולים ועד למשחקים. התינוקות נפגשים לראשונה עם תינוקות אחרים ולומדים מה זה להיות יצורים חברתיים.

מצד שני, בפעוטון התינוק שלכם לא תמיד יקבל את היחס האישי המיידי ולכן חשוב לוודא שמדובר בפעוטון שיש בו מספיק אנשי צוות מול מספר התינוקות בפעוטון. חשוב לבדוק מהו סדר היום בפעוטון, איזה אוכל ניתן לתינוקות ומהי ההכשרה של המטפלות בו.