יועצות הנקה – סיוע הנקה מקצועי

האם מותר לי לשתות קפה בזמן ההנקה או לא? האם אוכל להתחיל כבר בזמן ההנקה להשיל מעליי את הקילוגרמים המיותרים שהצטברו עוד מאז תקופת ההריון? האם זה באמת נכון שלאחר 10 דקות של הנקה בכל צד מתחיל החלב להיגמר? יועצות הנקה יספקו לך תשובות מקצועיות לכל שאלותייך.

 

יועצות הנקה- מיהן ומהו תפקידן?

על אף שההנקה היא פעולה טבעית שגוף האישה ערוך להתמודד איתו היא מזמנת כמעט לכל אישה אתגרים, בעיות, שאלות וסוגיות שקשה להתעמת איתן לבד, בעיקר כאשר הידע בנושא אינו מספיק רחב. חלק מהנשים כלל אינן בטוחות כיצד "לגשת" אל ההנקה, נשים אחרות חשות בכאבים שהן לא תמיד יודעות מה פירושם ואילו יש נשים שמתעוררות אצלן שאלות שהן היו שמחות לקבל עליהן מענה. אל תוך הקונטקסט הזה נוצקת פעילותן של יועצות הנקה שתפקידן לתת ייעוץ, הכוונה ותמיכה לאישה המיניקה, זאת על מנת לסייע לה להתמודד עם קשיי ההנקה בהם היא נתקלת. יועצות הנקה הן אם כן נשות מקצוע המתמחות בנושא של הנקה, והמחזיקות בידע רב בכל הנוגע ללידה, לתינוקות, לאימהות, לתזונה, להתפתחות ולתהליך ההנקה. יועצות הנקה עובדות בדרך כלל בבית חולים, קופת חולים, מרפאות ילדים, טיפת חלב, במרפאות ציבוריות אחרות או באופן פרטי. מה לעשות כאשר התינוק עולה במשקל בקצב איטי מידי, כיצד להתמודד עם אי זמינותה של האם העובדת להיניק את התינוק, כיצד לבצע שאיבת חלב תקינה ובאיזו משאבה להשתמש, כיצד למקם את התינוק ואיך להצמידו לשד בזמן ההנקה- כל אלה הם מצבי הנקה שונים בהם יכולות לסייע יועצות הנקה.

 

כיצד לבחור יועצת הנקה מקצועית שבאמת תסייע לי?
ראשית רצוי לוודא כי יועצת ההנקה מחזיקה בהסמכה מהוועד הבינלאומי של בוחני יועצות הנקה, או בכל תעודה אחרת המעידה על כך שהיא עברה הכשרה מיוחדת או התמחות בתחום ההנקה.
כדי להעמיק את ההתרשמות מיועצת ההנקה ה"פוטנציאלית" ניתן בהחלט לבקש ממנה מספרי טלפון של כמה מהנשים המניקות להן סייעה. שמיעת חוויותיהן של נשים שקיבלו סיוע מיועצת ההנקה תאפשר לקבל מושג ברור יותר על מידת המקצועיות והרצינות של אשת המקצוע כמו גם על הידע שברשותה. בהקשר זה, הרי שהשיטה הבטוחה ביותר היא להתייעץ עם חברה קרובה שנעזרה זה עתה ביועצת הנקה ושהייתה שבעת רצון מהסיוע שקיבלה, ולבקש ממנה את פרטי יצירת הקשר עם אותה יועצת הנקה, שכעת קיימות ראיות ברורות למידת יכולתה לתרום לתהליך ההנקה.