איך תעברי חופשת לידה חורפית בשלום?

חופשת לידה היא לא בדיוק חופשה, אנחנו לא מארגנות מסיבות וקופצות אל המיטה. יותר מכך, אנחנו חולמות להתחפר מתחת לשמיכה לשעה או שעתיים, לעצום עיניים ופשוט לישון. עבור רבות מאיתנו, חופשת הלידה חייבת לכלול גם זמן התאווררות, בו אנחנו לוקחות את התינוק אל מחוץ לבית ונהנות מחברה של אנשים – בין אם מדובר בחוג עיסוי תינוקות או במפגש עם חברה טובה.

כשאת מתחילה את חופשת הלידה שלך בחורף, לא תמיד אפשר לצאת ולשאוף אוויר. מזג האוויר מכתיב שגרה קצת יותר מכונסת, הרבה יותר בבית. איך בכל זאת אפשר תוכלי להנות מהחופשה ולהתחבר אל התינוק שלך?

משחק משותף על השטיח

במקום לחפש לאן לצאת ואיך להתמודד עם הגשם שבחוץ, נצלי שעות של ערות למשחק על השטיח בבית. הזמיני חברות עם תינוקות שזה עתה נולדו ותצרי קבוצת משחק. לאורך שעה קלה, עד שהתינוק עייף או רעב ומאבד את סבלנותו, תוכלו לשבת יחד על השטיח, לשחק, לעודד את התינוק להתרגל לשכיבה על הבטן ועוד. זה זמן להתחבר אל התינוק שלך, בזמן שאת מתחברת גם לאימהות אחרות.

בית קפה קבוע עם חנייה צמודה

אם יש לך בית קפה שאת אוהבת לפגוש בו חברות, את אמא או את קרובת המשפחה שאת הכי אוהבת, תוכלי לתאם מראש מפגשים קבועים בבית הקפה ולצאת מהבית אל המכונית ועד לבית הקפה. כדאי לבחור מקום שיש לו חנייה צמודה נוחה, כך שלא תצטרכי להסתובב עם התינוק בגשם.

מפגשי אימהות

כמעט בכל עיר גדולה בישראל, וגם בבינוניות ובקטנות שבהן, יש יוזמות של גופים שונים שמארגנים מפגשי אימהות במקומות סגורים. זה יכול להיות קניון או מרכז קניות מקורה, בית קפה או ג'ימבורי. זו הזדמנות לצאת מהבית ישר אל המכונית, לנסוע אל הקניון ולצאת במקום מקורה בלי חשיפה לקור ולגשם. התועלת היא מדהימה – מפגש עם אימהות שכולן בחופשת לידה, בילוי משותף, יצירת חברויות ושבירת שגרה.

גלישה בקבוצות תמיכה לאימהות

זוהי כבר פעילות ששמורה לימים שבהם את לא יכולה לצאת עם התינוק החוצה, אבל צריכה קצת תמיכה מנשים ואנשים שמבינים את מה שאת עוברת. קבוצות התמיכה לאימהות בפייסבוק ובאתרים אחרים צוברות תאוצה משנה לשנה ומשמשות לנשים רבות בית חם.

נשים משתפות נשים אחרות, מתייעצות בנושאים שקשורים לטיפול בתינוק ולהתאוששות שלהן לאחר הלידה, יוצרות קשרים וירטואליים שיכולים לחזק מאד בתקופה כזו ומסייעות זו לזו.

חוגים וקורסים קבועים

חוגים כמו יוגה לתינוקות ועיסוי תינוקות מתקיימים בחורף. גם הם מאפשרים לך לצאת מהבית ולהגיע למקום סגור ומוגן. במהלך הקורס תלמדי טכניקות שיעזרו לך בסוגיות שונות של הטיפול בתינוק, תכירי אימהות נוספות שנמצאות בחופשת לידה ותוכלי לצאת מהבית ולהנות מכמה שעות של פעילות קצת אחרת.